Obserwatorzy

środa, 4 czerwca 2014

Męska kartka na Dzień Ojca - krok po kroku

Kartka dla mężczyzny to zawsze nie lada wyzwanie, ale z Nowa kolekcją Primy "Cartographer" - nic łatwiejszego! Papier idealnie wpisuje się w męskie klimaty - zresztą zobaczcie sami. Zapraszam na kurs "Warstwowa kartka dla Pana w 10 krokach". Myślę, że na nadchodzący Dzień Ojca będzie jak znalazł.
W zasadzie wszystkie materiały potrzebne do wykonania kartki znajdziecie w Scrap Pasji a pozostałe na pewno znajdą się w niejednej szufladzie.
1. Lista materiałów: 
- papier Prima Cartographer: 
- wykrojniki - ostatecznie użyłam tylko wykrojnika Marianne Design
- tusze Distress - ostatecznie zdecydowałam się na kolory 
 Tea dye 
- dodatki typu: kwiaty, wstążka, sznurek, elementy metalowe
- grafika - ja użyłam obrazka pewnej zamierzchłej kolekcji ale idealnie wkomponuje się ten papier Primy PM990015 Papier dwustronny Cartographer - Montgolfiere
2. Kartka będzie warstwowa - chcąc uzyskać ten efekt wycinam cztery kwadraty różniące się od siebie +/- 8 mm oraz wybrane elementy z grafiką.
3. Brzegi wyciętych kwadratów tuszujemy. Ja użyłam tuszu Distress: Tea dye oraz Mustard seed.
4. Wycięte kwadraty podklejam naprzemiennie taśmą dwustronną i kosteczkami dystansującymi. Pamiętam aby podklejać "trochę głębiej" nie przy samym brzegu. Największy kwadrat naklejam na bazę płasko, drugi za pomocą kosteczek itd. Na razie nie naklejam grafiki.
5. Ostatecznie zdecydowałam się użyć dwóch elementów graficznych - aby uzyskać efekt przestrzenności. Mniejszy podklejam taśmą dwustronną, większy kosteczkami. Naklejam na naszą bazę.
6. Wyginam krawędzie kartki, tuszuję wygięcia. Pomiędzy niektóre warstwy doklejam papier woskowany (ja użyłam woskowanego papieru do pieczenia)
7. Kolorowe kwiaty barwię za pomocą mgiełki i wody. Zostawiam do wyschnięcia.
8. Z wybranych dodatków buduję kompozycję kwiatową.
9. Naklejam za pomocą Kleju Magic lub Gel Medium na kartkę. Dodaję napis...
10. I gotowe! 

12 komentarzy:

  1. Świetny kursik. Kartka piękna i bardzo męska :-)
    Kwiatuszki są na druciku zostawione? Bo ja zawsze obcinam... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Tak, kwiatki zostawiam na druciku, zaplatam kompozycję (wtedy - mam wrażenie - jest stabilniejsza, lepiej się "trzyma", niż tylko na kleju) a dopiero potem odcinam końcówki :-)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. A proszę bardzo. :-) Dziękuję za podpowiedź. Muszę sprobować Twojej metody. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Rewelacyjna kartka!!! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za świetny kursik, a kartka superaśna i taka męska:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kurs, kartka rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za miłe słowa.